• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83683
+
-

تولید 230 دستگاه  واگن باری در اراک

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک گفت: ۲۳۰ دستگاه انواع واگن باری امسال در این واحد مادرتخصصی تولید شد و به ناوگان ریلی کشور پیوست. 

 «محمدرضا مختاری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ارزش هر یک از واگن‌های باری تولیدشده بین ۶ تا ۹ میلیارد ریال متغیر است که بر اساس قراردادهای مشخص با شرکت‌های بهره‌بردار داخلی تولید و روانه بازار شده است.  وی ادامه داد: 7 واگن مسافربری که ارزش هرکدام ۷۰ میلیارد ریال است نیز امسال در خطوط تولید واگن‌پارس اراک ساخته شده و در ناوگان ریلی کشور قرار گرفته است.  

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک بیان کرد: ۵۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در این واحد تولیدی هدف‌گذاری شده که در صورت حمایت‌ دولت به‌خصوص در ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ به شرکت‌های بهره‌بردار امکان افزایش تولید در این زمینه وجود دارد.

  مختاری اظهار کرد: وزارت صمت با تاکید مجلس شورای اسلامی در اقدامی تحسین‌برانگیز واردات هر نوع واگن خارجی را ممنوع کرد که همین امر سبب ازدحام سفارش شرکت‌های بهره‌بردار داخلی از واگن‌سازان اراک شده است اما برای انعقاد قرارداد و دریافت پیش‌پرداخت باید الگوی مالی معقول به بهره‌برداران ارائه شود تا بتوانند نسبت به تأمین هزینه‌ها و عمل به مفاد قراردادها اقدام کنند.  

وی بیان کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال امکان مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار ایجاد کرده که با اجرایی شدن آن گشایشی برای متقاضیان محصولات ریلی می‌شود و رونق تولید در مجموعه واگن‌پارس و صنایع زیردستی آن نیز اتفاق می‌افتد.  

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک اظهار کرد: اگرچه ممنوعیت واردات واگن از سوی وزارت صمت اقدامی شایسته است، در صورتی که تکالیف تبصره ۱۸ قانون بودجه اجرایی نشود، شرکت‌های بهره‌بردار در تنگنای مالی خواهند بود و روند تأمین مواد اولیه و تولید واگن نیز با اشکالاتی مواجه می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید